Sosyal medya kullanımı her geçen gün daha fazla kullanıcı sayısı ile herkesin gündeminde var olmaya devam ederken sosyal medya danışmanlığı da her geçen gün daha fazla önem kazanan bir sektör haline geldi. Söz konusu olan sosyal medya yönetimi, tüm sosyal medya platformlarının en iyi şekilde yönetilerek daha fazla hedef kitlesine ulaşılmayı amaçlayan bir süreç çalışmasıdır.
Sosyal medya uzmanı, şirketlerin sosyal medyada marka bilinirliğini arttırmaktan sorumludur. Bu çalışmaları Facebook, Twitter ve Instagram başta olmak üzere tüm platformlarda içerik üretmekten sorumlu kişidir. Ayrıca sosyal medya reklamlarına da hakim olmalıdır.
Sosyal medya uzmanı site ölçümleri yapabilir, kitle ile etkileşime girebilir ve yaratıcı tasarımlar yapabilir. Sosyal medyacı, sosyal medyada hedeflenen kitleyi anlamalı, kitleye hitap eden ve her kanala özgün ikna edici içerik üretmelidir. Ayrıca sosyal medya uzmanı strateji geliştirme, yönetim, müşteri hizmetleri, metin yazarlığı ve veri analizinden sorumlu olabilir.
Paket içeriklerine göre bu konu değişiklik göstermektedir. Sizin veya işletmeniz için yaptığımız analiz sonrası eksiklerinizi belirleyip planlamamızı ve paketinizi buna göre belirliyoruz ama başlık halinde sunacak olursak;
- Sosyal Medya ve internet mecra reklam çalışmaları (Instagram, Facebook, Google,Linkedin, Tiktok vs.).
- Hesaplarının yönetilmesi.
- Reklam ve kampanyalarının yönetilmesi. (Reklam bütçeleri Müşteriye aittir.)
- Marka konseptine uygun kanalların belirli bir harmonide etkileşim sağlanması
- Gerekli Reklam ve kampanya stratejilerinin önerilmesi.
- Her ay başı gelişim raporlama ve içerik toplantısı
- Hesaplarınız için bize sunulan verilerin yeterliliğine dayanarak ve sosyal medya hesaplarının eksiklikleri giderildiği takdirde gün aşırı biri, her gün veya günde 2 post paylaşımı yapılması
- Kampanya gibi özel durumlarda sosyal medya için ayrı grafik tasarım çalışılması.
- Reklam stratejilerinin yapılması.
- Online itibar yönetimi
- SEO çalışmaları
- Medya Planlama
- Reklam Hedef Detaylandırması, Etiket çalışmaları, anahtar kelime belirlemeleri ve Bütçe Planlaması
- Ajans ve marka değerlendirme toplantılarının yapılması.
- Yönetilen hesaplara gönderi oluşturmak için reels çalışmaları (edit)
- Sektör ve Ülke genelinde mühim olan Özel Günler belirlenerek story oluşturma.
ve daha aklınızdaki yüzlerce şey.
Facebook reklamları nedir ? sorusuna cevabımdan önce neden ”reklam” kelimesini çoğul kullandığıma açıklık getirmek istiyorum. Facebook reklam panelinde Facebook’un sunduğu esnek reklam verme seçenekleri mevcut. Bu esnek reklam verme seçenekleri sayesinde Facebook reklam panelinde ister video reklamı, ister katalog reklamı, ister görsel reklamı gibi birçok reklam verme çeşidi sunmakta.
Facebook reklamları sayesinde satıyor olduğunuz ürününüzü veya sunduğunuz bir hizmeti sosyal medya camiasında kolaylıkla potansiyel müşterilerinizle buluşturabilirsiniz.
Reklamlarda marka bilinirliğinizi artırmak, markanıza dönüşümler toplamak, varsa uygulamanızı indirtmek, katalog satışları yapmak. Markanızı olabildiğince fazla kişiye ulaştıracak erişim reklam kampanyaları kurmak gibi esnek reklam kampanya çeşitleri bulunmakta.
Facebook reklamları işe yarıyor mu ? Sorusunu 10 yıl önce soruyor olsaydınız telaşlanmakta haklı olabilirdiniz. Fakat günümüzde neredeyse tüm büyük firmalar, markalar Facebook reklam platformlarından satış yapmakta. Sadece büyük markalar değil, küçük ve orta düzey işletmeler de bu Facebook reklam panelinden faydalanmakta.
Markanız için Facebook reklamlarının sunduğu ”özel hedef kitleler” özelliği ile kolayca istediğiniz hedefi vurabilirsiniz. Her reklam kampanyası için sunduğu esnek değişiklik imkanlarıyla Facebook reklamları, reklam platformları alanında kendini diğer reklam çeşitlerinden ayırmakta. Yeni çıkarmış olduğunuz bir ürünü veya sunmakta olduğunuz bir hizmeti Facebook reklamları ile büyük kitlelere ulaştırmanız oldukça mümkün.
Unutmayın ”Hedeflemediğiniz şeyi vuramazsınız”
Facebook sponsorlu reklam nasıl verilir ? diye bir sürü mesaj almaktayım. Burada size en başından beri anlattığım şey zaten sponsorlu reklam denilen şeyin ta kendisiydi. Facebook panelinden verilen sosyal medya reklamları
- Facebook ve Instagram akışları,
- Hikaye alanları,
- Keşfet alanları
gibi alanlarda ”sponsorlu” olarak gözükmekte. Karşınıza çıkan gönderinin kullanıcı adı altında ”sponsorlu” yazısını görürseniz o gönderinin Facebook reklam panelinden verilen bir reklam kampanyası olduğunu artık biliyorsunuz.
Facebook veya Instagram gibi sosyal medya platformlarında gördüğünüz sponsorlu reklamlar sizin ilgi duyduğunuz ürünler veya hizmetler ile alakalı olması sizce de şaşırtıcı değil mi ?
Facebook’un hedef kitle zekası sizin neyle ilgilendiğinizi tespit ettikten sonra reklam verenlerin sizleri hedeflemesine olanak sağlıyor. Bu sayede siz telefonunuzda herhangi bir ürün veya hizmetle ilgilendiğinizde Facebook sizi tespit edebiliyor ve sonrasında sizlere sponsorlu olarak reklamları sunabiliyor.
Facebook reklam verme amaçları hakkında size birkaç şeyden bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz üzere Facebook reklamları ile markanızı dijital dünyada varlığını oluşturup. Sonrasında içerideki esnek reklam verme çeşitleri ile potansiyel müşterilerinize ulaşabiliyorsunuz. Ama bunu nasıl ve neden yaptığımız konusunda detayına inmemiştik.
Size tavsiyem Facebook reklam verme amaçlarını iyice kavramanız olacaktır. Reklam verme amaçlarını bilen kişiler, kampanyalarını en doğru zamanda doğru kişiye doğru yolla potansiyel müşterilerinin karşısına daha az bütçe ile kolaylıkla çıkartabilir. Aksi halde siz Facebook reklam verme amaçlarını kavramamışsanız hangi kampanyada nasıl bir yol izleyeceğinizi tam olarak kesinleştirememeniz büyük olası. Bu da sizin bütçenizi ve sabrınızı bir hayli zorlayacaktır. Ben de bu yüzden size bu amaçlardan bahsetmek istedim.
Örnek vermek gerekirse sizin giyim üzerine butik mağazanız var. Bu mağazanız için reklam kampanyası oluşturmak istiyorsunuz. Facebook reklam verme amaçlarının da bilincindesiniz. Bu sayede markanız için doğru reklam kampanyasının, doğru kitleye, doğru içerik ile çıktığınızda potansiyel müşterileriniz reklamlarınızla daha fazla etkileşimde bulunma eyleminde olacaklardır.
- Reklamlarımı video içerik ile mi çıkacağım yoksa banner (görsel) mi?
- Benim hedef kitlem hikaye reklamlarında mı etkileşim sağlıyor yoksa akışta mı?
- Ben mağazama trafik sağlamayı mı amaçlıyorum mesaj attırmaya mı çalışıyorum ?
- Mağazamın marka bilinirliğini mi artıracağım yoksa dönüşümü mü artıracağım ?
Bunlar gibi soruları kendinize ve markanıza sormadan Facebook reklam verme amaçlarını doğru kullanamayabilirsiniz.